[ Dodano: 2009-03-25, 22:57 ]
ostatnio siedze duzo i ucze sie Maya 2009. Program musze przyznac bardzo dobry, w nie jednej rzeczy lepszy od maxa. Oto moj pierwszy render wykonany w tym programie (mental, 26s renderu)
wlupdejt
od ostatniego troche zmian jest ale jeszcze troche do poprawy. Trzeba wymienic teksture opakowania, powiekszyc naklejke, i zrobic jakis kluczyk czy cos
szczerze to po peirwszym renderze mylslaem ze beda to luski po nabojach. jednak mylilem sie. puszki do konserv zwykle maja srebrny kolor a nie zloty chyba ze to jakas limitowana wersja "gold". jednak jak juz robisz zlote to wieczka chyba tez powinny miec ten sam kolor.
Skoro tamto wczesniej renderowales 26s to ja chce wiedziec jakiego ty masz kompa?? Chyba takiego od BOXX'a za 10.000,-PLN Tez bym chcial takiego W grafice 3D jestem laikiem ale kiedys robilem tuta z podrecznika Helionu na jakiegos low-poly pajaca to mi go renderowalo ok. 30s a tu High i w 26s
W 26s renderuje Maya, ktora jest duzo bardziej pod tym wzgledem dopracowana, niz inne programy. Co do komputera - dobry, najlepiej 4-rdzeniowy procesor (co najmn. 2-rdzeniowy, na pojedynczym duzo nie zrobimy), 2Gb RAMu i dobra karta graficzna, czyli wydatek rzedu ~1700zl, w zestawie mycha i klawierka Tym juz zrobisz porzadne modele high-poly. Najwazniejszy przy renderowaniu jest procesor, przy modelowaniu karciocha, a pamiec od tego, zeby sie nie sypal program przy duzych projektach ;P
Ja procka mam Athlona X2 4200+ (ujdzie), karta GeForce 7300GT (mogloby byc lepiej), i ramu jedyne 1GB. A ogolnie to jak oceniasz Maye?? Bo mam 3DS Maxa i juz sie w nim nawet jakos odnalazlem, ale skoro mowisz, ze Maya lepsza to moze sobie sciag... tzn. KUPIE Jak myslisz?? A interfejs w Mayi jest prosty w obsludze czy skomplikowany?? Bardziej jak Maxie czy jak w Blenderze?? (BTW Blendera to zainstalowalem i nic nie rozumialem chociaz jest po Polsku, a w Maxie wszystko przejrzyscie i bez problemu znajdowalem wszystkie potrzebne rzeczy)