Wysłany: 2009-02-12, 20:41 Arti zmagania z anatomią
Ponieważ od jakiegoś czasu studiuję anatomię na bazie książki Brigdman'a
będę stystematycznie zamieszczał szkice które wykonuje.
Chodzi o to, żeby nie przerysowywać, tylko umieć narysować całą postać człowieka w dowolnej pozycji bez modelu. Tak jak to robił da'Vinci, Rembrandt, Michał Anioł inni wielcy artyści.
Wszystkie zamieszczone szkice są rysowane z wyobraźni. Wybaczcie nie wyczyszczone skany. Ale nie są to arcydziała, tylko sybkie rysuneczki pomagające utrwalić to co już się nauczyłem.
w ostatniej pracy postaralem sie o troche lepszy rysunek, przedstawiajacy na ile potrafie narysowac postac z wyobraźni w tym momencie. (klatkę, czesc szyjną, głowę i zarys ręki)
Jeśli ktoś ma ochotę ze mną się zmagać z anatomią ludzką, to temat jest otwarty dla wszystkich.
O! I to mi się podoba. Widzę, że zrozumiałeś moje aluzje. Cieszy mnie, że bierzesz się za siebie, Nikoś. Często aktualizuj.
Niech ktoś zwątpi w prawość mych braci,
Niech bogom swym dziękuje, jeśli kalectwem go tylko oszpecę,
Bo wstydem jest nie szanować
Tego co dla innych święte.
Słabością jest duma, jeśli
Honorem i szacunkiem w ryzach nie trzymana.
Rozważania tego, co mianem zabójcy okrzyknięty,
Który czuje, a los dla niego jedyny...
Radek, eh. Mowilem ze studiuje anatomie od ponad 2 miechow.
ostanowiłem że jednak wróce do podstaw. I tak - Laleczka. Po tych sześciu kartkach doszedłem do wniosku że potrafię ją wyrysować w dowolnej wymyślonej pozycji.
Na każdą laleczke poświęciłem max 1-2min. I tu popracowałem trochę nad precyzją proporcji. Chociaż wiem, że nogi zawsze szły mi cięzko. Laleczki mógłbym rysować w nieskończoność, i już prawie z zamkniętymi oczami Szkoda na nie czasu.
Szkoda tylko, że o ile patyczki łatwo skrobać, tak dorzucić temu trochę mięska już gorzej mi zawsze szło Ale mam nadzieję, że Tobie będzie to lepiej wychodziło.
Niech ktoś zwątpi w prawość mych braci,
Niech bogom swym dziękuje, jeśli kalectwem go tylko oszpecę,